سیاست‌گذاری درست سازندگان در دوران رکود

دهه اخیر ساخت و ساز، اکثر نقاط ایران دچار رکود چشم گیری بوده است. از طرفی ساخت و سازهای غیراصولی بدون توجه به نیاز مصرف کننده، از طرفی تعدد ساخت مسکن مهر بدون برنامه در حاشیه شهرها، فعالیت بی وقفه تعاونی های مسکن در منطقه 22 تا جایی که به جز چندتا کوه و یک مقدار جاده فاصله‌ کمی تا کرج مانده و از طرفی کمبود زمین در نقاط استراتژی شهرها باعث شده تا بدون توجه به نیاز شهری و منظقه، فقط زمین ها ساخته شوند. در این زمان سازندگان صرفا بدنیال مزیت رقابتی از جنس لوکس ساختن بودند و بدون اینکه سایر نیازهای مصرف کننده نهایی و منطقه ای که در آن میسازند را در نظر بگیرند فقط ساختند و با مشاوران املاک تعامل کردند تا با پرداخت پورسانت بیشتر مشتری برای آنها داشته باشند اما این روش هم صرفا مسکنی بود که به تازگی اثر خود را از دست داده است.
روش بعد مهاجرت سازنده ها به حواشی تهران و کوچ به شهرستان ها بود با همان سبک و سلیقه و روش، بدون در نظرگرفتن همان موارد، این مسیر کماکان ادامه دارد. اما در حال حاضر سیاست گذاری درست سازندگان در گرو داشتن یک برنامه استراتژیک است. اگر قصد دارند در این کسب و کار به صورت جدی حضور داشته باشند و توسعه دهنده باشند، راهی جز یک برنامه ریزی دقیق و داشتن پلن استراتژیک و اصولی نخواهد بود چراکه به زودی با تغییراتی که خریدار این محصول گران دارد بدون تعارف از این بازار جذاب حذف خواهید شد.
برای شروع نیاز است به بررسی عملکرد تاکنون خود بپردازید و چشم اندازی را برای خود ترسیم نمایید. رسیدن به اهداف خود را مکتوب نمایید و قدم به قدم نقشه راه خود را مرور کنید که در مسیر هستید یا خیر. انحراف از مسیر، می تواند برای شما خسارت در پی داشته باشد.
پس روی منابع خود تمرکز کنید و با توسعه دانش در خود و منابع انسانی‌تان شروعی دوباره را رقم بزنید در صورتی که قصد جدی شما ساخت و سازی اصولی و ماندگار در صنعت ساختمان است.
با آرزوی موفقیت
به قلم علی ادیبی
مشاوره و راه اندازی کسب و کار در صنعت ساختمان
واردات و صادرات کالا به حوزه آسیای میانه(CIS)

سیاست‌گذاری درست سازندگان در دوران رکود

دهه اخیر ساخت و ساز، اکثر نقاط ایران دچار رکود چشم گیری بوده است. از طرفی ساخت و سازهای غیراصولی بدون توجه به نیاز مصرف کننده، از طرفی تعدد ساخت مسکن مهر بدون برنامه در حاشیه شهرها، فعالیت بی وقفه تعاونی های مسکن در منطقه 22 تا جایی که به جز چندتا کوه و یک مقدار جاده فاصله‌ کمی تا کرج مانده و از طرفی کمبود زمین در نقاط استراتژی شهرها باعث شده تا بدون توجه به نیاز شهری و منظقه، فقط زمین ها ساخته شوند. در این زمان سازندگان صرفا بدنیال مزیت رقابتی از جنس لوکس ساختن بودند و بدون اینکه سایر نیازهای مصرف کننده نهایی و منطقه ای که در آن میسازند را در نظر بگیرند فقط ساختند و با مشاوران املاک تعامل کردند تا با پرداخت پورسانت بیشتر مشتری برای آنها داشته باشند اما این روش هم صرفا مسکنی بود که به تازگی اثر خود را از دست داده است.
روش بعد مهاجرت سازنده ها به حواشی تهران و کوچ به شهرستان ها بود با همان سبک و سلیقه و روش، بدون در نظرگرفتن همان موارد، این مسیر کماکان ادامه دارد. اما در حال حاضر سیاست گذاری درست سازندگان در گرو داشتن یک برنامه استراتژیک است. اگر قصد دارند در این کسب و کار به صورت جدی حضور داشته باشند و توسعه دهنده باشند، راهی جز یک برنامه ریزی دقیق و داشتن پلن استراتژیک و اصولی نخواهد بود چراکه به زودی با تغییراتی که خریدار این محصول گران دارد بدون تعارف از این بازار جذاب حذف خواهید شد.
برای شروع نیاز است به بررسی عملکرد تاکنون خود بپردازید و چشم اندازی را برای خود ترسیم نمایید. رسیدن به اهداف خود را مکتوب نمایید و قدم به قدم نقشه راه خود را مرور کنید که در مسیر هستید یا خیر. انحراف از مسیر، می تواند برای شما خسارت در پی داشته باشد.
پس روی منابع خود تمرکز کنید و با توسعه دانش در خود و منابع انسانی‌تان شروعی دوباره را رقم بزنید در صورتی که قصد جدی شما ساخت و سازی اصولی و ماندگار در صنعت ساختمان است.
با آرزوی موفقیت

سیاست‌گذاری درست سازندگان در دوران رکود

دهه اخیر ساخت و ساز، اکثر نقاط ایران دچار رکود چشم گیری بوده است. از طرفی ساخت و سازهای غیراصولی بدون توجه به نیاز مصرف کننده، از طرفی تعدد ساخت مسکن مهر بدون برنامه در حاشیه شهرها، فعالیت بی وقفه تعاونی های مسکن در منطقه 22 تا جایی که به جز چندتا کوه و یک مقدار جاده فاصله‌ کمی تا کرج مانده و از طرفی کمبود زمین در نقاط استراتژی شهرها باعث شده تا بدون توجه به نیاز شهری و منظقه، فقط زمین ها ساخته شوند. در این زمان سازندگان صرفا بدنیال مزیت رقابتی از جنس لوکس ساختن بودند و بدون اینکه سایر نیازهای مصرف کننده نهایی و منطقه ای که در آن میسازند را در نظر بگیرند فقط ساختند و با مشاوران املاک تعامل کردند تا با پرداخت پورسانت بیشتر مشتری برای آنها داشته باشند اما این روش هم صرفا مسکنی بود که به تازگی اثر خود را از دست داده است.
روش بعد مهاجرت سازنده ها به حواشی تهران و کوچ به شهرستان ها بود با همان سبک و سلیقه و روش، بدون در نظرگرفتن همان موارد، این مسیر کماکان ادامه دارد. اما در حال حاضر سیاست گذاری درست سازندگان در گرو داشتن یک برنامه استراتژیک است. اگر قصد دارند در این کسب و کار به صورت جدی حضور داشته باشند و توسعه دهنده باشند، راهی جز یک برنامه ریزی دقیق و داشتن پلن استراتژیک و اصولی نخواهد بود چراکه به زودی با تغییراتی که خریدار این محصول گران دارد بدون تعارف از این بازار جذاب حذف خواهید شد.
برای شروع نیاز است به بررسی عملکرد تاکنون خود بپردازید و چشم اندازی را برای خود ترسیم نمایید. رسیدن به اهداف خود را مکتوب نمایید و قدم به قدم نقشه راه خود را مرور کنید که در مسیر هستید یا خیر. انحراف از مسیر، می تواند برای شما خسارت در پی داشته باشد.
پس روی منابع خود تمرکز کنید و با توسعه دانش در خود و منابع انسانی‌تان شروعی دوباره را رقم بزنید در صورتی که قصد جدی شما ساخت و سازی اصولی و ماندگار در صنعت ساختمان است.
با آرزوی موفقیت