امروزه متأسفانه شاهد این هستیم که افراد / شرکت‌ها بدلیل عدم شناخت و دانش حوزه برندسازی؛ مسیری اشتباه، پرریسک، زمان‌بر و گاهاً پرهزینه را برای رسیدن به هدف که همان برندشدن است طی می‌کنند. جدا از این بحث مهم و اصولی که چقدر رسیدن به این هدف در دست ماست و اینکه چقدر به رفتار و مسیری بستگی دارد که ما طی می‌کنیم. شاید تمایل ذاتی برای تمامی ما(شخصیت حقیقی/شخصیت حقوقی) این باشد که در این راستا گام برداریم؛ لذا منطقی و اصولی خواهد بود که ابتدا با واقعیت امر اینکه در این مسیر خودآگاه فقط اتفاق برندسازی صورت نمی‌گیرد بلکه ناخوداگاه ما نیز برای این موضوع می‌بایست تربیت گردد و هم‌راستا گردد.

پس تا اینجا با فرض اینکه دانش مورد نیاز را کسب کرده‌ایم به یک نقشه راه با هدف برندسازی شخصی یا شرکتی خواهیم رسید. لذا در این مسیر تمامی مواردی که می‌تواند ما را به این مقصدبرساند، برنامه‌ریزی شده و نیاز به ابزار مورد نیاز از قبیل رسانه، محتوا و سپس نشر نیز در این برنامه قرار دارد. این یک انتخاب است که به اینصورت اقدام نماییم تا نتیجه‌ای که حاصل می‌شود برای ما خوشایند بوده و در زمانی که به آن نیاز داریم میسر گردد.

حال که به موضوع اشراف نسبی پیدا کردیم؛ بهتر است تصمیم خود را بگیریم و از همین امروز برای رسیدن به این هدف گام‌های اصولی خود را برداریم(ابتدا یادگیری و به موازات آن کسب تجربه).

اما اگر نکته‌های ارایه شده در این مقاله برایتان خوشایند نبود پیشنهاد می‌کنم از متخصصان این حوزه موارد ارایه شده من را صحت‌سنجی فرمایید و به هیچ‌عنوان مسیر قبلی خود را ادامه ندهید چون حداقل ضرری که برای شما دارد از یک مسیر اصولی شما را دور خواهد کرد که این کاملاً به ضرر شماست.

در پایان خواهشی از حضورتان دارم که توجه به یک نکته بسیار مهم است:

  • ارتباط‌گیری و توسعه ارتباطات: قطعاً برای شما و مسیر کسب و کارتان بسیار مهم و ضروری خواهد بود = اینکه شما با افراد مهم و تأثیرگذار در صنعت ارتباط بگیرید و در راستای اهداف خود از آن بهر‌مند گردید اما این مهم، صرفاً با گرفتن عکس در کنار این دوستان میسر نخواهد شد مگر با تعامل دو سویه. به این نکته هم توجه داشته باشید که حضور شما در کنار افرادی که به واقع اعتبار قابل اتکایی در صنف ندارند و صرفاً شومن هستند نه تنها برای شما سود نخواهد داشت بلکه برند شما نیز از جنس این افراد در ذهن مخاطب، شروع به شکل‌گیری می‌نماید.

به قلم علی ادیبی
مشاوره و راه اندازی کسب و کار در صنعت ساختمان
واردات و صادرات کالا به حوزه آسیای میانه(CIS)